Toeter april-mei 2017-2018

Beste ouders,
Beste leden,

Het jaar is alweer bijna voorbij. Maar niet getreurd, na deze allerlaatste toeter vol met fantastische activiteiten, volgt het nog veel leukere kamp. Maar voor we aan de zomervakantie beginnen denken nog enkele belangrijke data voor deze toeter.

Eerst en vooral vallen er twee familiezondagen in deze toeter, opgepast dus. De eerste is zondag 1 april. De leiding is dan zelf op leidingsweekend om het groepsgevoel in onze leidingsploeg nog meer te versterken. Dit geeft jullie meteen ook de kans om lekkere paaseieren te gaan smullen bij jullie bomma's en bompa's.

De tweede familiezondag valt op zondag 22 april. De leiding heeft dan heel het weekend keihard gewerkt op de Pino en moet dringend 24 uur slaap inhalen. Eind mei, de 20ste om precies te zijn, trekken we nog eens met z'n allen naar de Nekker. Deze jaarlijkse traditie om het scoutsjaar met de hele groep samen af te sluiten duurt een hele dag. We verzamelen om 9.30 u aan het lokaal en brengen jullie kids om 18 u veilig en wel terug. Voor de ouders wordt er deze dag ook een infomoment voorzien over de kampen. Dit infomoment gaat door in de het scoutslokaal om 17 u. Nu we het toch al over de kampen hebben, omcrikel volgende data nog maar een keertje extra in uw agenda:

• Kapoenen: 6-11 juli
  • Welpen: 3-11 juli
  • Toto's: 1-11 juli
  • Jong-givers: 1-14 juli
  • Givers: 1-14 juli
  • Jins: ?

Zo, nu alle agenda's ingevuld zijn, nog een kort woordje. Zoals sommigen onder jullie weten, hebben we de voorbije toeter een Neem-je-mama-of-papa-mee-vergadering georganiseerd voor alle takken samen. Wij vonden deze vergadering een enorm succes en willen alle aanwezigen via deze weg bedanken. Voor iedereen die er jammer genoeg niet bij kon zijn, niet getreurd, want er zijn al stiekeme plannen om volgend jaar een tweede editie te doen plaatsvinden. Wie er was op de vergadering, heeft misschien ook wel gehoord dat er nieuwe groepsleiding verkozen is op de groepsraad. Dit voorwoord zal vanaf nu dan ook niet meer door Annelies, Elias, Ian en Johannes geschreven worden, maar door Silke, Victor, Kasper en Elien.

Graag willen wij in ons eerste voorwoord nog even de 'oude' groepsleiding bedanken. Zij hebben drie fantastische jaren achter de rug en zonder hen had de scouts nooit gestaan waar hij nu staat. Dus bij deze: Annelies, Elias, Ian en Johannes, een dikke merci voor wat jullie de afgelopen drie jaar allemaal voor de scouts hebben gedaan. Het wordt moeilijk om jullie te evenaren, maar wij gaan ons uiterste best doen.

Kusjes,

De kersverse groepsleiding,
Silke, Victor, Kasper en Elien

Toeterapril-mei2017-2018

Je kan de nieuwe toeter hier vinden.