Wie is wie?

Wij begrijpen dat het soms heel moeilijk is om een idee te hebben over wie wij zijn, wie er zijn steentje bijdraagt aan het scoutsgebeuren en wie er verantwoordelijk is. Daarom hebben wij een overzichtspagina gemaakt waar iedereen zich persoonlijk op voorstelt! Daarnaast is het ook wel gewoon leuk iets meer over de leiding van uw zoon/dochter te weten. U kan op elke afbeelding klikken en lezen wat deze persoon over zichzelf te zeggen heeft.

2017-2018

Groepsleiding

Hey!

Ik ben Annelies, ik ben al 16 jaar lid van Scouts Mariaburg en ben hier enorm fier op, het is namelijk de allerleukste hobby! Je leert er niet enkel vuur maken, koken, tenten rechtzetten, maar ook maak je hier vrienden voor het leven!

Ik ben 20 jaar en ben net afgestudeerd als kleuterjuf aan de Karel de Grote-Hogeschool. Maar werken ga ik nog niet doen, ik kan nog geen afscheid nemen van Scouts Mariaburg en al zeker niet van mijn geliefde kapoenen. Stilzitten ga ik echter ook niet doen, momenteel studeer ik nog een jaar zorgverbreding bij, om een betere kleuterjuf te worden. Met jonge kinderen werken was al mijn droom vanaf ik in het zesde leerjaar zat. Daarom ben ik voor het vierde jaar op rij leiding van de kapoenen, ik kan er maar geen afscheid van nemen.
Daarnaast ben ik ook groepsleiding, wat inhoudt dat ik eigenlijk leiding van de leiding ben, moest je met vragen zitten mag je me steeds aanspreken.

Verder doe ik graag aan sport, zo doe ik atletiek en ga regelmatig zwemmen. Maar ook voor heel wat andere sporten ben ik wel te vinden!

Dikke smakkerd,

Annelies Claes (Poppins Bergbever)

Daag,

Ik ben Elias, Elio , Mangala,…kies maar. Ondertussen is dit al mijn 5de jaar dat ik leiding geef aan de toppers van den 53ste.

Hoewel ik nu in Kapellen woon klopt mijn hartje nog steeds voor Mariaburg. ’s Nachts durf ik wel eens in de straten verdwalen. Mariaburger in hart en nieren.

Dit jaar neem ik niet enkel de loodzware taak om de givers op te voeden op mij, maar ben ik ook nog eens groepsleiding samen met Annelies, Johannes en Ian.

Naast de scouts hou ik me ook heel graag bezig met voetbal. Momenteel sjot ik bij Vlug vooruit in Merksem waar ik samen met men broer Sem (iets minder knappe versie van mezelf) de pannen van het dak speel.

Wanneer men over voetbal praat, praat men natuurlijk ook over geld en economie. Naast het groene grasveld zit ik dan ook graag in de aula op de stadscampus waar ik TEW Bedrijfskunde studeer. Verder ga ik graag om met kinderen en pubers zoals mijn broer die nu leider van de Toto's is.

Seg euhm, dag eh!

Elias

Chevalereske Stekelstaartzwaluw

Hey daar! Ik studeer momenteel voor een master Industrieel Ingenieur (Internet Computing) te Leuven. Dit jaar sta ik voor mijn vijfde jaar in leiding (bij de toto’s) en begin ik aan mijn derde jaar groepsleiding. Daarnaast ben ik hoofd-animator, uitvoerend lid van Ploeg Zingeving (Scouts en Gidsen Vlaanderen), enthousiast woonkamerpianist, websitebeheerder bij Industria Corporate, lid van AFD Brightminds en als er nog een momentje overschiet: een avonturier. Van een zwaar biertje of een frituurtje kan ik écht genieten.
Als kapoen had ik schrik van vuur.
Als welp tuurde ik in het kampvuur van ver.
Als toto gooide ik takjes op het kampvuur.
Als jong‑giver blies ik in het vuur.
Als giver kookte ik op een kampvuur.
Als jin deelde ik een vuur in het buitenland.
Als leiding leerde ik toto’s kampvuren maken.
Als groepsleiding geef ik het kampvuur door.
Als mens houd ik van warmte en gezelligheid.
-   Johannes (Bedoeïen Coëndou),  maart 2016

Kapoenen

Hey!

Dikke smakkerd,

Annelies Claes (Poppins Bergbever)

Toto's

Als kapoen had ik schrik van vuur.
Als welp tuurde ik in het kampvuur van ver.
Als toto gooide ik takjes op het kampvuur.
Als jong‑giver blies ik in het vuur.
Als giver kookte ik op een kampvuur.
Als jin deelde ik een vuur in het buitenland.
Als leiding leerde ik toto’s kampvuren maken.
Als groepsleiding geef ik het kampvuur door.
Als mens houd ik van warmte en gezelligheid.
-   Johannes (Bedoeïen Coëndou),  maart 2016

Givers